Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Ahad, 25 Mac 2012

JOHAN KTQ DAERAH

Dalam pertandingan peringkat Zon Semenyih bulan lepas, SKBTK meraih pingat JOHAN dalam tiga acara. Iaitu nasyid, bercerita kisah al-Quran (L), dan hafazan (P). Pertandingan peringkat daerah telah berlangsung semalam. Dan SKBTK mewakili Zon Semenyih. Dalam ketiga acara tersebut, dua acara mendapat johan iaitu acara nasyid dan hafazan. Sekalung TAHNIAH diucapkan kepada semua yang terlibat, guru-guru dan murid-murid. Juga kepada semua yang menyokong ke arah kejayaan SKBTK. Dan... ribuan terima kasih juga diucapkan kepada mereka yang memberi sumbangan wang, tenaga serta idea. Syukran Jazilan...

 Johan Hafazan adik Najwa Madihah bt Abd Jalil

 Johan Nasyid Kumpulan As-Syafi

Gambar kenangan Sang Johan 
bersama Guru Besar & GPI/jQAF

Kedua acara ini akan berjuang lagi di peringkat Negeri dua minggu dari sekarang. Yang pastinya, semua warga SKBTK, warga Zon Semenyih serta warga Daerah Hulu Langat akan mendoakan kejayaan mereka. Latihan berpusat akan diadakan di Sekolah Menengah Agama Batu 10, Cheras. Selamat berjuang anak-anak SKBTK bagi mengharumkan nama sekolah. Juga untuk kecemerlangan diri sendiri.

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR