Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Selasa, 25 November 2014

DEBAR UPSR



Esok 26 November 2014 merupakan tarikh pengumuman keputusan UPSR 2014. Pastinya calon-calon UPSR serta para ibu bapa sekalian berdebar menantikan keputusannya esok. Tidak ketinggalan juga para guru yang telah bertungkus-lumus mengajar anak-anak didiknya selama lebih lapan bulan sebelum ujian berlangsung. Pastinya juga esok semua sekolah akan dibanjiri dengan murid-murid bersama ibu bapa masing-masing untuk mengambil dan menerima slip UPSR. Semoga murid-murid SK Telaga Ara beroleh kejayaan cemerlang.  Insya Allah.

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR