Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Jumaat, 21 November 2014

SELAMAT BERCUTI...


Selamat bercuti murid-murid semua. Selamat bercuti bersama ibu bapa dan ahli keluarga masing-masing. Kalau sebelum ni seharian kita bersama. Daripada pagi sampai ke petang kamu bersama para guru di sekolah. Mendengar celoteh dan leteran guru-guru. Bermula 21 November murid-murid ustazah bersama ibu ayah dan keluarga masing-masing di rumah atau di mana saja.Sepanjang tempoh itu bukan bererti cikgu-cikgu alas mendidik dan mengajar kamu, tetapi kami para guru memberi peluang kalian bersama ibu ayah masing-masing. Masa cuti beginilah masa untuk memupuk dan mengeratkan kasih sayang sesama ahli keluarga.

Oleh itu, selamat bercuti para insan yang bergelar guru. Masa cuti begini ambillah peluang untuk bersama keluarga terutama anak-anak cikgu yang masih kecil Yang selama ini sedikit sangat masa cikgu luangkan untuk mereka. Keana masa cikgu lebih banyak bersama anak didik di sekolah. Sebelum ini, cikgu mendidik anak murid dengan tekun sedangkan anak cikgu sendiri ditinggalkan kepada pembantu rumah. Gunakanlah masa cuti yang hanya tiga minggu ini dengan sebaiknya.

#cuti-cuti Malaysia

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR