Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Isnin, 19 Disember 2016

TERENGGANU EQUESTRIAN RESORT

Cuti sekolah dah tinggal beberapa hari saja lagi. Kami baru berkesempatan untuk bercuti. Kali ni kami pilih destinasi yang dekat je. Almaklum la umi kena drive sendiri. 


Destinasi pilihan kami kali ni di Terengganu Equestrian Resort. Maklumat tentang resort ni dapat dari kawang-kawang Ganu sama sekolah. Teruja nak datang sini. Bila dah sampai petang tadi rupa-rupanya resort ni kami dah datang 6 tahun lepas. Masa tu bersama rombongan SK Bandar Teknologi Kajang bawa anak-anak didik selepas UPSR. Apa pun anak-anak seronok. Sebab masa 2010 dulu yang datang kami bertiga je. 





Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR