Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Khamis, 8 Jun 2017

TRAGEDI 7 RAMADHAN 1438H



Berita Harian
Jumaat, 2 Jun 2017 | 4:25pm

KUALA KRAI: Keceriaan 12 pelajar tahfiz untuk menghadiri program Tafsir al-Quran di Madinah Ramadan, Kota Bharu, bertukar ngeri apabila enam daripada mereka maut selepas van dinaiki terbabas di Kampung Telekong di sini, pagi tadi.

Dalam nahas jam 9.30 pagi itu, lima pelajar termasuk seorang berasal dari Thailand, maut di lokasi, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Kuala Krai (HKK).

Lima pelajar yang meninggal dunia di lokasi ialah Mohamad Hafiz Aimullah Mustafa, 18; Muhamad Rahman Rozali, 17; Nik Shah Jehan Nik Azmi, 16; Nik Ahmed Daniel Nik Ahmed Rithaudeen, 14, dan Sarifuddin Muhammad, 14, (Thailand) manakala Ahmad Farhan Zulkifli, 14, dan Muhammad Hakimi Muhammad Dahalan, 17, meninggal dunia di HKK.

Kemalangan itu juga menyebabkan enam lagi pelajar tahfiz dan dua guru pengiring parah. Mereka kini dirawat di HKK dan Hospital Machang.

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR