Rasulullah SAW merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Kita perlulah mencontohinya supaya dapat menjadi umat Nabi Muhammad SAW yang sejati.
Halaman
Sabtu, 15 Disember 2018
PT3 GUAMS 2018
Ahad, 23 September 2018
MALIS RESTU ILMU SKBP 2018
KHATAM 6B
Khamis, 6 September 2018
Sabtu, 4 Ogos 2018
TRIP TO HATYAI
Jumaat, 8 Jun 2018
WORLD #QURANHOUR @SKBP
Ada ajaib yang dibenarkan dan ada ajaib yang tidak digalakkan.
Apabila kita memahami ajaib yang dibenarkan dan betul, ia akan membantu kita bermotivasi dalam kehidupan seharian.
Salah satu ajaib yang perlu kita rasakan ialah takjub kepada al-Quran sebagaimana dalam Surah al-Jin ayat 1.
Setiap Jumaat, apabila membaca Surah al-Kahf ada perkataan ajaba dalam ayat 9.
Ia adalah teguran Allah kepada orang yang hanya takjub pada perkara yang amat pelik, tetapi tidak takjub pada ayat-ayat atau petanda Allah yang lain.
Ahad, 3 Jun 2018
Isnin, 28 Mei 2018
PROJEK RAMADHAN PUTERI
Terima kasih kepada pendadbir kerana meluluskan projek kami di bulan mulia ini. Terima kasih juga atas kerjasama yang diberikan oleh guru pemimpin. Tahniah kepada anak-anak puteri yang dating bertadarrus tanpa ada rasa jemu.
Isnin, 21 Mei 2018
PESERTA TADARRUS PUTERI
BIL
|
NAMA PESERTA
|
KELAS
|
1
|
DAMIA BINTI ROSLEE
|
6A
|
2
|
ALLIA AMALLINS BINTI ROSLI
|
6A
|
3
|
ANIS NADZIRA BINTI SHAMSUDDIN
|
6A
|
4
|
NUR ADRIANA AMNI BINTI MOHD NAZI
|
6A
|
5
|
NUR AZMINA BINTI ZAKARIA
|
6A
|
6
|
NUR AWATIF ASHRAFF BINTI ABDULLAH
|
6A
|
7
|
NUR QISTINA SOFEA BINTI MUDA
|
6A
|
8
|
NUR SHAHADA SHAMIRA BINTI SHAIMI
|
6A
|
19
|
NUR ZARITH NAJIHAH BINTI RUSLY
|
6A
|
10
|
NUR SAFIAH BINTI OMAR
|
6B
|
11
|
SITI NUR AMINAH BALQIS BINTI ZAMRI
|
6B
|
12
|
ZULIA AISYA BINTI ROSLI
|
5A
|
13
|
NUR AINUN SOLEHAH BINTI MAT RONI
|
5A
|
14
|
NUR ATIKAH BINTI AMRI
|
5A
|
15
|
NUR ATISYA SYAQIRAH BINTI RAMLI
|
5A
|
16
|
NUR HANIS BINTI MOHD ZAKI
|
5A
|
17
|
NURUL AFIKAH BINTI RIZUAN
|
5A
|
18
|
NURUL AIN ARISSA SOFEA BINTI
MUHAMED ABDAN
|
5B
|
19
|
SITI NURZULAIKHA
IZMIAH BINTI ABD HALIM
|
5A
|
20
|
MIRZA SYAHIRAH BINTI ISHAK
|
5A
|
21
|
NUR ALLYA DAMIERA BINTI
RAMLI
|
5C
|
Jumaat, 18 Mei 2018
PUTERI BERTADARRUS
Khamis, 26 April 2018
RMTS
Rabu, 25 April 2018
CERAMAH ISRAK MIKRAJ
Jumaat, 20 April 2018
TEAM BOLA JARING SKBP
Ahad, 1 April 2018
KITARAN PDPC
Bagi merancang PdPc, guru perlu mengetahui kitaran (proses) sesuatu PdP itu.
Kitaran PdPc ialah:
1. SET INDUKSI
Guru perlu mengenal pasti set induksi yang sesuai dengan isi pelajaran yang ingin disampaikan.
2. PENYAMPAIAN ISI PELAJARAN yang terdiri daripada:
i. PENERANGAN
ii. AKTIVITI MURID sama ada penerokaan atau perbincangan
iii. PEMBENTANGAN
Kedudukan antara aktiviti ini boleh berubah mengikut kesesuaian.
3. PENILAIAN
Pengukuran untuk melihat kemampuan murid menguasai isi pelajaran.
4. PENGUKUHAN, PENGAYAAN atau PEMULIHAN
5. RUMUSAN
Kaitkan dengan pelajaran akan datang atau pelajaran lain atau nilai dalam kehidupan atau kepentingan pelajaran tersebut dalam kehidupan.
Saya kongsikan secara ringkas LANGKAH PDPC yang boleh ditulis.
LANGKAH PDPC:
1. Murid bersoal jawab tentang video semangat kejiranan yang ditonton dan mengaitkannya dengan objektif PdPc.
2. Murid secara berkumpulan dibenarkan bergerak untuk meneroka maklumat di 4 stesen yang disediakan oleh guru untuk mendapatkan isi penting dan isi sampingan.
- Stesen 1: E-book
- Stesen 2: Laman web (tablet)
- Stesen 3: Gambar
- Stesen 4: Keratan majalah
3. Hasil kerja murid dicatat pada kertas mahjong dan dibentangkan secara Gallery Walk dan setiap kumpulan perlu menyemak dan menilai hasil perbincangan rakan. (Pentaksiran/TP)
4. Murid mendengar penerangan pembinaan perenggan isi oleh guru dan sesi soal jawab.
5. Murid menjawab soalan kuiz untuk mengenal pasti jenis ayat dalam binaan perenggan isi menggunakan Plickers.
6. Murid melengkapkan LPG penulisan perenggan secara individu. (Pentaksiran/TP)
7. Murid membuat peneguhan dan rumusan pelajaran bersama dengan guru.
Isnin, 8 Januari 2018
MASIHKAH KAU INGAT?
Masihkah kau ingat apa yang berlaku pada tahun 1997? Aku masih ingat. Masih panas. masih hangat. Tahun aku baru bergelar seorang guru.