Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Jumaat, 24 Oktober 2014

EVENING IN KRAI

Rayanya Depaavali. Cutinya sampai enam hari. Mulanya seronok. Lepas dua hari hilang seronok datang bosan pulak.

Isnin, 20 Oktober 2014

KONVENSYEN DR. MUDA

Konvensyen Dr Muda Kelantan Kali ke 15 diadakan di BTPN Kelantan pada 20hb Oktober 2014, bermula jam 8.30 pagi hingga 5.00 petang

Sabtu, 18 Oktober 2014

PERKHEMAHAN UNIT BERUNIFORM

Perkhemahan unit uniform SKTA telah diadakan selama 3 hari bermula 16 Oktober 2014 dan berakhir pada 18 Oktober 2014 di Pudi Resort. Walaupun terdapat banyak halangan dan kekurangan, namun perkhemahan dapat dijalankan dengan baik dan sempurna.

Khamis, 16 Oktober 2014

KURSUS ASET DIGITAL GPM ZON TIMUR

Alhamdulillah, namaku terpilih dan tersenarai sebagai peserta kursus yang sepatutnya dihadiri oleh GPM. Mungkin Allah memilihku untuk memberi ilmu dan pengetahuan baru untukku. Persediaan untuk masa-masa akan datang. 


Kursus ini bertempat di BTPN dan berlangsung selama empat hari, bermula 13 Oktober hingga 16 Oktober 2014. Jadual kursusnya sangat padat. Mula jam 8.00 pagi hinggi 10.00 malam. Tengok pula pada tajuk kursus tu punn dah berdebar jantung. Kursus Aset Digital. Fulamak... 

Apa pun seronok sangat dapat hadir kursus ni. Banyak dapat ilmu. Dapat kawan baru. Cuma sayangnya slot Nilam Dalam SPS yang ditunggu-tunggu tak dapat dilaksanakan. Sayang seribuu kali sayang. Apa pun, syukur alhamdulillah. Semoga segala ilmu yang diperolehi memberi manfaat padaku sepanjang masa walau di mana berada.

Isnin, 13 Oktober 2014

PSPN @ BTPN

Tempat jatuh lagi dikenang. inikan pula tempat membanting tulang mencari rezeki. Biarpun belum cukup haulnya aku diarahkan berpindah ke tempat lain. Aku terima dengan tenang hati kerana ada hikmah disebalik sesuatu. Siapa sangka, hari ini buat pertama kalinya aku melangkah kaki ke sini selepas aku meninggalkannya pergi.

Selasa, 30 September 2014

UPSR SIRI 2

UPSR dah lama berlangsung. Bermula 9 September 2014 lagi. Berlangsung selama tiga hari. Kertas terakhir ialah Bahasa Inggeris pada hari Khamis 11 September 2014.

Walau bagaimanapun, seluruh rakyat Malaysia khususnya warga pendidik, anak-anak calon UPSR sndiri, tidak ketinggalan para ibu bapa dikejutkan dengan berita soalan Sains bocor dan ditangguh kan kepada 30 September. Anak-anak calon UPSR cuma menjawab dua kertas sahaja pada 11 September 2014 iaitu BI kertas 1 dan 2. 

Malangnya, sebelah petang diwawarkan dalam berita kertas BI juga bocor. Murid perlu menduduki ujian semula pada hari yang sama dengan kertas Sains. Hari ni 30 September. Nampak pada raut wajah anak-anak ketidakcerian. Mereka dah pun bercuti ke pelbagai destinasi pada  cuti pertengahan penggal 2 yang lepas. Selepas seronok bercuti mereka terpaksa mendudki ujiana semula. 

Khamis, 4 September 2014

TIPS UNTUK CALON UPSR

Tinggal hanya beberapa hari sahaja lagi murid-murid tahun 6 akan menduduki UPSR. Tips ini amat berguna untuk dikongsikan bersama. Selamat berjuang dan selamat berjaya bagi semua calon UPSR 2014.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...