Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Rabu, 10 Oktober 2012

YANG BARU-BARU

Minggu ni adalah minggu pertama aku bertugas di tempat kerja baru. Jadi...semuanya pun baru. Kerja baru, pejabat baru, bos baru, kawan baru, suasana baru, persekitaran baru. Pendek kata semuanya baru. Aku je yang lamanya...hihihi

Hari pertama aku masuk kerja bos tak ada di pejabat. Bos berkursus. Jadi kerja aku hanya selak-selak fail. Baca itu dan ini untuk memahamkan kerja baru ni. Hari kedua, pergi meeting. Diberi tugas baru juga. Hari ni hari ketiga. Bos dah ada. Jumpa bos. Berkenalan. Lepas tu meeting dengan bos. Untuk lebih mudah memahamkan skop kerja aku, bos bawa aku pergi memantau. Ooo...ini rupanya tugas aku. Bukan senang dan bukan juga susah. Terima kasih bos atas kepercayaan dan tunjuk ajar bos pada saya. Insyaallah saya akan buat segala yang terbaik. Ya Allah...jadikanlah aku pekerja yang terbaik untuk majikan ku. Aminnn...

Pengalaman di sekolah bersama pusat sumber selama empat tahun sedikit sebanyak membantu aku dan memudahkan aku faham skop tugas aku di sini. Terutama pasal NILAM. Alhamdulillah. Terima kasih 'J' GPM SKBTK, kerana memberi kepercayaan kepada aku sebelum ini. Tugas yang aku pegang sebelum ni banyak membantu kerja aku kini. 


Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR