Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Khamis, 25 Oktober 2012

PENGALAMAN JADI MC


Boleh percaya ke??? Bak kata Dato' Siti Norhaliza...PERCAYALAH... Jangan tak percaya. Baru dua minggu aku bertugas di sini aku dah pun diberikan tugas yang amat berat bagi aku. Mana taknya, aku ditugaskan menjadi pengerusi majlis bagi acara peringkat daerah. Bila 'bos' arahkan aku jadi MC aku angguk je la. "Sami'na wa ato'na". Masa tu aku terus berdoa supaya aku diberi kekuatan untuk melaksanakan tugasan yang diberikan dengan sebaik mungkin. Insyaalah...

Pendaftaran GPB
Guru Penyelaras Bestari
KUICT dan PTP1
Pengerusi Majlis

Bukan tak pernah jadi MC. Selalu. Tapi di peringkat sekolah je la. Depan anak murid. Apa nak takut budak-budak je. Berleter pun laju. Majlis kali ni lain. Mesyuarat guru-guru penyelaras bestari peringkat daerah lagi. Orang-orang yang begitu asing bagi aku. Bukan makhluk asing tau!... 

Tengok tu, dalam dewan pun sempat lagi mereka-reka pantun. Yang paling susah ialah macam mana nak buat ayat nak ulas ucapan-ucapan yang disampaikan oleh perasmi atau penceramah. Ya Allah...sungguh mencabar. Inilah pengalaman pahit yang manis bagi aku. Apa pun Alhamdulillah...segalanya berjalan lancar. Berkat doa, usaha dan ikhtiar.

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR