Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Ahad, 27 November 2011

SALAM MA'AL HIJRAH 1433H

Alhamdulillah...tahun ni kami berpeluang dan berkesempatan untuk turut sama menghadiri perhimpunan sambutan Maal Hijrah 1433H di PICC Putrajaya. Sebenarnya tak ada niat pun nak ke sana. Kebetulan hujung minggu, baru mula cuti pulak tu, selepas seminggu bertugas di sekolah. Aku dan anak-anak dah lama tak jumpa mak. Kami ambil peluang tu untuk bercuti di rumah kakak di Putrajaya. Dekat je...Tapi di sana lah tempat kami selalu bercuti pada musim cuti sekolah. Kebetulan kakak mesti hadir perhimpunan tu. Apa lagi aku cuba rebut peluang keemasan tu.


Best gak, sebab boleh jalan atas kapet merah ikut laluan VIP. Ikut kakak la katakan. Pada mulanya kami diarahkan ikut laluan lain. Tapi kakak perkenalkan aku pada petugas di situ. Adik katanya. Terima kasih kak...


Salam Ma'al Hijrah untuk semua umat Islam. Semoga tahun baru hijrah ini hidup kita sentiasa dipayungi dengan limpah rahmat dan berkat Allah seluruhnya. Sama-samalah kita perbaiki segala kekurangan sebelum ini, kekalkan segala amalan yang baik, dan pertingkatkan kualiti kehidupan ke jalan yang diredhai Allah SWT. Insya-Allah...

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR