Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Isnin, 11 Februari 2013

BAULU PASIR HOR

Seminggu cuti sekolah berjalan sakan. Mana taknya, sesekali duduk kampung. Ambil peluang sebaiknya. Masa ni la ramai orang buat kenduri kawin. Hari ni pun, balik dari kenduri kawin saudara mara singgah beli baulu panas. Kedainya di Jalan Pasir Hor. Kalau dari Kubang Kerian masuk simpang kiri. Tak jauh dari simpang empat Bilal.



Baulu sini memang sedap. Nak-nak kalu makan masa panas-panas. Sejak tahun 2011 lagi aku menjadi pelanggan tetap kedai baulu ni. Tiap kali balik Kelantan aku akan di bawa ke sini untuk makan baulu panas. Bila nak balik semula ke Kajang sekali lagi aku ke sini. Beli tak banyak. Cuma RM20 je. Tapi dapat bawa balik sekotak. Masa tu masih lagi 20 sen sebiji.




Sekarang ni dah naik 5 sen. Empat biji seringgit. Tapi masih murah sebab baulunya agak besar.



















Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR