Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Selasa, 13 Mei 2014

HARI GURU KE 18



Tinggal beberapa hari saja lagi untuk para guru menyambut Hari Guru. Tahun ini aalah tahun ke 18 cikgu menyambut hari guru. Rupanya dah 18 tahun jadi cikgu. Patut la... Dalam tempoh 18 tahun, sudah 6 buah sekolah cikgu mengajar. Banyak pengalaman yang dapat dikutip. Semua penglaman itu dapat digunapakai di sekolah baru. Alhamdulillah.

Selamat Hari Guru cikgu...buat semua insan yang bergelar guru. Terumanya pada guru-guru yang telah mendidikku di SK Tanjung Jenera dan SMU (A) Amir Indera Petra, Bachok Kelantan. Juga rakan-rakan guru di SK Sri Terentang dan SK Tanah Putih, Pekan Pahang, SK Semenyih,  SK Puchong Utama (2) dan SK Bandar Teknologi Kajang, Selangor. 

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR