Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Selasa, 28 Ogos 2012

HANYA DENGAN IZINNYA...


Bismillahirrahmanirrahim. Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. KAU yang NEMILIKI alam semesta ini. KAU yang MENGATUR seluruh hidup kami. 

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim... Hidupkanlah kami dalam Rahman dan Rahim Mu. Lembutkanlah hati-hati kami dengan kelembutan Mu. Satukanlah kasih kami dengan kasih sayang dari Mu. Bahagiakanlah kami dengan kebahagian dari Mu.  Izinkanlah kami Ya Allah...


"BERAPA BANYAK NIKMAT YANG TAK DAPAT DIPANCING DENGAN MENSYUKURINYA KEPADA ALLAH TERNYATA BERSEMBUNYI DI BALIK PERKARA-PERKARA YANG TIDAK DISUKAI"

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR