Qudwah Hasanah

Qudwah Hasanah bererti contoh teladan yang terbaik.

Rasulullah saw merupakan contoh teladan yang terbaik bagi sekalian umat manusia. Ia dapat dilihat pada sifat, sikap, fikiran dan tindakan, kehidupan, semangat, perjuangan dan kepimpinan baginda.

Kesemua sifat dan sikap Rasulullah saw adalah kesan daripada didikan al-Quran. Setiap perkara yang dilakukan dan ditinggalkan oleh baginda adalah pelaksanaan daripada setiap perintah al-Quran. Setiap nilai al-Quran terdapat dalam diri Rasulullah saw sehingga baginda dianggap sebagai al-Quran hidup.


Selasa, 21 Ogos 2012

UJIAN ALLAH TANDA RINDUNYA

Sesungguhnya Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Kasih Allah terhadap hambanya melangit luas lebih dari kasih seorang ibu terhadap anaknya.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...sesungguhnya Engkau sentiasa hampir denganku. Tetapi aku jauh dengan Mu. Aku alpa untuk sentiasa dekat dengan Mu. Aku leka tika hati ku girang gembira.

Hari ini Kau mencuit hati kecilku lagi. Sebak, sesak untuk kesekian kalinya. Aku tahu, dan aku yakin sepenuh hati ku...bahawa Kau rindu pada ku. Kau rindu aku menyebut nama Mu bertalu. Kau rindu aku rebah bersujud pada Mu. Kau rindu aku lena dalam pelukan kasih Mu. Ya Allah...


"INGATILAH ALLAH DIWAKTU SENANG, MAKA ALLAH AKAN MENGINGATIMU DIWAKTU SUSAH"

Tiada ulasan:

CATATAN POPULAR